6 Temmuz 2013 Cumartesi

DİKTİKLERİM

Bazı hamımlar,bebekleri kundaktaytan çeyiz hazırlığına başlar.Bütün kıymetli zamanlarını bunun iiçin harcarlar.O hanımlardan biride bendim,o vaktimi çalan çeyizleri kendim için yaptım, giden zamanlarıma çok acıyorum.El emeği göz nuru,sanat tamam ama kullanacak kadar.Hepsini kullandımmı?hayır.Yarısını hediye verdim,yarısı sandıkta..Kızlarıma öyle yapmıyorum,onlar o kıymetli el sanatlarını öğrenmeyeceklermi?elbette öğrenecekler ama öncelik okulları ve kitap okuma,diğerleri hobi.Şimdiden ebru,takı öğrenmeye başladılar bile.Kızlarıma çeyiz olarak bindallı diktim bende,modası hiç geçmeyen kızlarımızın kına kıyafeti,Allah'ım ömür verirse kınalarında giyecekler inşaallah.

Kurs sergimizden

8 yorum:

  1. Benim çeyizlerde sandık bekliyor diyeceğim ama sandıktan çıkarıp br hurca yerleştirdim. Sandığımı da çocuklarıma oyuncak sandığı yaptım. Nereye taşınsam hep götür getir. Hiç biri de kullanılmıyor. O dantel çarşaflar, yatak takımları hatta ben mutfak takımı bile kullanmıyorum. Yazmalar zaten her yıl yeni modelleri çıkıyor. Oyalı yazma zaten kullanmıyorum ben. Yazık diyorum o kadar emeklere. Bindallı gerçekten harika bir çeyiz. Keşke benim annem de o kadar çeyizle uğraşacağına bir bindallı dikseymiş. değil mi? Arkadaşım brezilya nakışı kursuna gidiyor. Havlu süslüyor. Uğraşma dedim yazık sen yap insanlar elini silsin. Gerçekten kullanacağın şeylere emek harca. Kıyafetini süsle, masana örtü yap işine yarayan ve kullanıldıkça ben ne harcadım bunlara demeyeceğin şeyler olsun dedim. Konuyu daldan dala atlattım. Kızların bindallıları hayırlı olsun. Kınalıkları hazır yani. :) Hayırlı geceler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeyiz hakkında aynı fikirleri paylaşıyoruz.Bende kullanmada daha pratik olanları tercih ediyorum.Bibdallıları daraltıp büyütme yapabileyim diye 40 beden paylı çalıştım,Rabbim sağlıkla huzurla giymeyi nasib etsin.

      Sil
  2. Cok güzel olmuş. Çok beğendim. Zamanı gelince hayırla mutlulukla giyerler inşallah. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerin için teşekkür ederim.Çocuklarımıza sandık,sandık kullanacağı meçhul eşya yapacağımıza,ahlakını maneviyatını yapmak daha güzel olur diye düşünüyorum.

      Sil
  3. bende çok var onlardan annem sağolsun :) sandık bekliyorlar ama olsun ben seviyorum açıp bakıyorum arada :) bindallı da hazır gibi olmuş valla.. elleriniz dert görmesin..

    YanıtlaSil
  4. merhabalarr
    bende o annelerden biriyimm:))
    iki kizima,,,hatta iki gelinimeeeee
    zamanin en guzel neyi varsa ya aldim yada yaptim..
    kizimin birini 20 yasinda kaybettim,,,digeri amerikaya yerlesti,hatta simdi bebek icin buradayim..
    fasta dugunu oldu,,,butun ceyizleri fasa tasidim:))))) oradan amerikaya
    bavullara sigdiramadim
    simdi,,birtek beyaz is bir fiskos yayili....gerisi hep datitilmissssss
    kizina bile saklamamis bi tanecik
    benden sizlere bir abla nasihati olsun,,,,kendinizi parcalamayin sakin ceyiz ceyiz diyeeee...cok samimi ve gonlu kirik soyluyorum
    ben kizardim,,,,altin al koy kenara dediklerinde
    keske yapmasaymisim,,,,opuyorum sizleriii

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık, Allah da ömür verir kızlarınızın bu güzel el nurunuz olan bindallıyı giydiklerini görürsünüz inşallah. Blogunuzu takibe aldım, bana da beklerim. Sevgilerle..
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil